Na początku sesji Przewodnicząca Rady Miejskiej powitała Burmistrza Miasta, Pana Mateusza Jellina, Zastępcę Burmistrza, Panią Agnieszkę Pełyńską oraz pozostałych gości. Zostały przedstawione wyniki konkursu na najładniejszą dekorację świąteczną, a laureaci otrzymali nagrody. Po gratulacjach, Przewodnicząca otworzyła obrady, stwierdzając obecność 15 radnych, co stanowiło kworum.
Przewodnicząca przedstawiła porządek obrad, który został przyjęty jednogłośnie przez radnych. W porządku obrad znalazły się m.in. przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji, sprawozdania z prac komisji, uchwały dotyczące budżetu oraz przyznania tytułu Zasłużony dla Polanicy-Zdroju.
Radni jednogłośnie przyjęli protokół z poprzedniej sesji, bez zgłoszenia uwag.
Pani Anna Walczuk przedstawiła sprawozdanie z posiedzenia komisji, gdzie omawiano nominacje do nagród oraz sprawy bieżące. Przyznano statuetkę Polanickiego Niedźwiedzia oraz wyróżnienia dla zasłużonych mieszkańców.
Pani Liliana Babińska złożyła sprawozdanie, w którym omówiła działania związane z utrzymaniem dróg oraz gospodarowaniem zasobami leśnymi.
Pani Wioletta Książkiewicz przedstawiła pozytywne opinie komisji w sprawie projektów uchwał dotyczących budżetu oraz negatywną opinię na temat przystąpienia do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru Centrum.
Obydwa plany pracy zostały przyjęte jednogłośnie przez radnych.
Wprowadzono zmiany w budżecie, które obejmowały zwiększenie dochodów oraz wydatków o odpowiednio 15 914 482,04 zł i 18 072 842,47 zł. Uchwała została przyjęta z 14 głosami za i jednym przeciw.
Uchwała przyznająca tytuł Zasłużony dla Polanicy-Zdroju Panu Janowi Tyrałe została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała dotycząca szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze została przyjęta jednogłośnie.
Uchwała w tej sprawie została przyjęta z 13 głosami za i jednym wstrzymującym się.
Kilka uchwał dotyczących dzierżaw nieruchomości zostało przyjętych jednogłośnie, w tym umowy dotyczące działek w obrębie Starego Zdroju oraz Centrum.
Burmistrz Mateusz Jellin przedstawił sprawozdanie z działalności w okresie międzysesyjnym, omawiając m.in. decyzje administracyjne, zawarte umowy oraz postępy w realizacji inwestycji.
W trakcie sesji Burmistrz przedstawił aktualne inwestycje, w tym rozbudowę infrastruktury wodno-kanalizacyjnej oraz przebudowę ulic, podkreślając znaczenie projektów dla rozwoju gminy.
Radni zgłosili różne wnioski i pytania dotyczące m.in. oświetlenia ulic, stanu dróg oraz planów rozwoju infrastruktury. Burmistrz zobowiązał się do odpowiedzi na zgłoszone kwestie.
Sesja zakończyła się, a Przewodnicząca podziękowała wszystkim za obecność i zaangażowanie w prace Rady Miejskiej.
Powyższe podsumowanie zostało wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Mogą znajdować się z nim błędy oraz nieścisłości. W celu weryfikacji zapisów podsumowania, rekomendujemy przesłuchać nagranie i upewnić się, że zawarte w nim stwierdzenia są zgodne ze stanem faktycznym.